一、請求三皈依和伍波薩他八戒

求戒者先禮敬比庫三拜,然後念誦請求受三皈依和伍波薩他八戒文:

Ahaü,bhante,tisaraõena saha aññhaïga samannàgataü uposathasīlaü dhammaü yàcàmi,anuggahaü katvà sīlaü detha me,bhante.

尊者,我請求三皈依和具有八條的伍波薩他戒法,請尊者在攝受後把戒授給我!

Dutiyam’pi,ahaü,bhante,tisaraõena saha aññhaïga samannàgataü uposathasīlaü dhammaü yàcàmi,anuggahaü katvà sīlaü detha me,bhante.

尊者,我第二遍請求三皈依和具有八條的伍波薩他戒法,請尊者在攝受後把戒授給我!

Tatiyam’pi,ahaü,bhante,tisaraõena saha aññhaïga samannàgataü uposathasīlaü dhammaü yàcàmi,anuggahaü katvà sīlaü detha me,bhante.

尊者,我第三遍請求三皈依和具有八條的伍波薩他戒法,請尊者在攝受後把戒授給我!

比庫:Yamahaü vadàmi taü vadehi (vadetha).

你(妳們)跟著我念。

求戒者:âma,bhante.

是的,尊者!

 

二、三皈依(Tisaraõagamanaü) 

比庫:Namo tassa bhagavato arahato sammàsambuddhassa.

禮敬跋格瓦、阿拉漢、正自覺者!

求戒者:Namo tassa bhagavato arahato sammàsambuddhassa.(x3)

禮敬跋格瓦、阿拉漢、正自覺者!(三遍)

接下來,比庫念誦三皈依文,求戒者跟著念:

Buddhaü saraõaü gacchàmi.

我皈依佛陀,

Dhammaü saraõaü gacchàmi.

我皈依法,

Saïghaü saraõaü gacchàmi.

我皈依僧;

Dutiyam’pi,Buddhaü saraõaü gacchàmi.

第二遍我皈依佛陀,

Dutiyam’pi,Dhammaü saraõaü gacchàmi.

第二遍我皈依法,

Dutiyam’pi,Saïghaü saraõaü gacchàmi.

第二次我皈依僧;

Tatiyam’pi,Buddhaü saraõaü gacchàmi.

第三遍我皈依佛陀,

Tatiyam’pi,Dhammaü saraõaü gacchàmi.

第三遍我皈依法,

Tatiyam’pi Saïghaü saraõaü gacchàmi.

第三遍我皈依僧。

比 庫:Tisaraõa-gamaõaü paripuõõaü.

三皈依已經圓滿。

求戒者:âma,bhante.

是的,尊者! 

 

三、伍波薩他八戒(Aññhaïga-uposathasīla)

接下來比庫每念一條戒,求戒者也跟著念:

Pàõàtipàtà veramaõī sikkhàpadaü samàdiyàmi.

我受持離殺生學處;

Adinnàdànà veramaõī sikkhàpadaü samàdiyàmi.

我受持離不與取學處;

Abrahmacariyà veramaõī sikkhàpadaü samàdiyàmi.

我受持離非梵行學處;

Musàvàdà veramaõī sikkhàpadaü samàdiyàmi.

我受持離虛妄語學處;

Surà-meraya-majja-pamàdaññhànà veramaõī sikkhàpadaü samàdiyàmi.

我受持離放逸之因的諸酒類學處;

Vikàlabhojanà veramaõī sikkhàpadaü samàdiyàmi.

我受持離非時食學處;

Nacca-gīta-vàdita-visūka-dassanà màlà-gandha-vilepana- dhàraõa-maõďana-vibhūsanaññhànà veramaõī sikkhàpadaü samàdiyàmi.

我受持離觀聽跳舞、唱歌、音樂、表演;化妝、裝扮之因的穿戴花鬘、芳香、塗香學處;

Uccàsayana-mahàsayanà veramaõī sikkhàpadaü samàdiyàmi.

我受持離高、大床座學處。

受完三皈依和八戒之後,比庫勉勵說:

比庫:Tisaraõena saha aññhaïga samannàgataü uposatha- sīlaü dhammaü sàdhukaü katvà appamàdena sampàdetha.

善做三皈依和具有八條的伍波薩他戒法後,應以不放逸而成就!

求戒者:âma,bhante.

是的,尊者!

 

四、發願(Patthanà)與迴向

Idaü me pu¤¤aüàsavakkhayàvahaü hotu.

願我此功德,導向諸漏盡!

Idaü me sīlaü,nibbànassa paccayo hotu.

願我此戒德,為證涅槃緣!

Mama pu¤¤abhàgaü sabbasattànaü bhàjemi,

我此功德份,迴向諸有情,

Te sabbe me samaü pu¤¤abhàgaü labhantu.

願彼等一切,同得功德份!

Sàdhu! Sàdhu! Sàdhu!

薩度!薩度!薩度!

arrow
arrow
    全站熱搜

    南傳上座部佛教 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()