壽們出此應學

第一 整品

1.“我將齊整地下衣。[1]應當學

2.“我將齊整地披衣。應當學

3.“我善披覆而行於俗家應當學

4.“我善披覆而坐於俗家應當學

5.“我攝護而行於俗家應當學

6.“我攝護而坐於俗家應當學

7.“我眼垂而行於俗家應當學

8.“我眼垂而坐於俗家應當學

9.“我不拉高衣而行於俗家應當學

10.“我不拉高衣而坐於俗家應當學

第二 嬉笑品

11.“我不高嬉笑而行於俗家應當學

12.“我不高嬉笑而坐於俗家應當學

13.“我而行於俗家應當學

14.“我而坐於俗家應當學

15.“我身而行於俗家應當學

16.“我身而坐於俗家應當學

17.“我臂而行於俗家應當學

18.“我臂而坐於俗家應當學

19.“我搖頭而行於俗家應當學

20.“我搖頭而坐於俗家應當學

第三 叉腰品 

21.“我不叉腰而行於俗家應當學

22.“我不叉腰而坐於俗家應當學

23.“我不覆而行於俗家應當學

24.“不覆而坐於俗家應當學

25.“不踮[3]而行於俗家應當學

26.“我不抱[4]而坐於俗家應當學

27.“我恭敬地接受食。應當學

28.“我注意而接受食。應當學

29.“我以等量之羹而接受食。應當學

30.“我[5]而接受食。應當學

第四 恭敬品 

31.“我恭敬地食用食。應當學 

32.“我注意而食用食。應當學 

33.“我次第地食用食。應當學 

34.“我以等量之羹而食用食。應當學 

35.“我從頂部捏取而食用食。應當學 

36.“我不以羹或菜而想要取得更多。應當學 

37.“病我自己乞求羹或而食用。應當學 

38.“不心存不滿看他人之應當學

第五 飯團  

39.“我大的飯團應當學 

40.“我食。應當學 

41.“在飯團未持到口。應當學 

42.“在用餐不把手全部塞入口中。”應當學 

43.“我不口含飯團說話應當學 

44.“我不投擲團食而食。應當學 

45.“我不咬斷飯團而食。應當學 

46.“我不塞滿口而食。應當學 

47.“我不甩手而食。應當學

48.“我不散落粒而食。應當學

49.“我不伸舌而食。應當學

第六 蘇嚕蘇嚕

50.“我不作喳噗喳噗而食。應當學 

51.“我不作蘇嚕蘇嚕聲而食。應當學

52.“我不舔手而食。應當學

53.“我不舔而食。應當學

54.“我不舔唇而食。應當學

55.“不以沾有食物的手拿水器。應當學

56.“不把有粒的洗水倒於俗家應當學

第七 拖鞋品

57.“我對無病而手持法。應當學

58.“我對無病而手持杖者法。應當學

59.“我對無病而手持刀者法。應當學

60.“我對無病而手持弓箭者法。應當學

61.“我對無病而穿拖鞋者法。應當學

62.“我對無病而穿鞋者法。應當學

63.“我對無病而坐在上者法。應當學

64.“我對無病而躺法。應當學

65.“我對無病而抱膝坐法。應當學

66.“我對無病而纏頭法。應當學

67.“對無病而覆法。應當學

68.“不坐在地上對無病而坐在座位者法。應當學

69.“我不坐在低座對無病而坐在高座者法。應當學

70.“我不站著對無病而坐法。應當學

71.“我不走在後面對無病而走在前面者法。應當學

72.“我不走在路旁對無病而走在路中者法。應當學 

73.“病我不站大便或小便。應當學 

74.“病我不在植物上大便、小便或吐唾液。應當學 

75.“病我不在水中大便、小便或吐唾液。應當學 

 

壽們,已經誦應學法。 

在此我問諸“於此是否清 

第二次我再“於此是否清 

第三次我再“於此是否清 

於此是清的,因此默然。此事我如是持。 

 

──應學束── 


[1] 緬甸Suppañicchanno。下條學處亦同。

[2] 泰國不念些品名。

[1] 將齊整地下衣 (parimaõóalaü nivàsessàmi)parimaõóala的;全的;周的;完全的;整的;整的)。ni(…之下)+vas(穿=;穿下面的。即穿下衣。

在《大分中解整地下衣應齊整地覆蓋臍輪(nàbhimaõóalaü)和膝(jànumaõóalaü)而穿在穿下衣(antaravàsaka),上面住肚,下面遮住膝。站著時下衣之下擺應膝骨往下算起的八指寬處時則衣之下擺應在膝下的四指寬處。如果由於不恭敬而前面或後面垂下地穿者,犯作。

[2] 泰國thåpato

[3] (ukkuñika):原意為雙曲、跟抬起、臀部枕在跟的蹲踞姿義註中解釋說“於此,稱為‘踮’乃是指提起跟或尖後,只是以尖或跟觸地踮行走。

[4] 不抱膝 (na pallatthikàya):即不以手抱膝或以衣抱膝而坐

[5] (samatittika):直譯為滿,等滿平。即所接受的食物不超過缽口的邊緣線

[6] 泰國kavaëaü。以下推。

[7] 緬甸sabbahatthaü

[8] 泰國hatthaniddhånakaü

[9] 緬甸泰國chaóóessàmãti

[10] 緬甸desessàmãti。下面諸學處依此推。

[11] 緬甸泰國àvudhapàõissa

[12] 緬甸pàdukàruëhassa。下條學處亦同。

[13] 泰國veññhitasãsassa

[14] 緬甸泰國Sekhiyà niññhità

 

 

Sekhiyà dhammà 

Ime kho panàyasmanto sekhiyà dhammà uddesaü àgacchanti.

1. Parimaõóalaü nivàsessàmãti sikkhà karaõãyà.

2. Parimaõóalaü pàrupissàmãti sikkhà karaõãyà.

3. Supañicchanno[1] antaraghare gamissàmãti sikkhà karaõãyà.

4. Supañicchanno antaraghare nisãdissàmãti sikkhà karaõãyà.

5. Susaüvuto antaraghare gamissàmãti sikkhà karaõãyà.

6. Susaüvuto antaraghare nisãdissàmãti sikkhà karaõãyà.

7. Okkhittacakkhu antaraghare gamissàmãti sikkhà karaõãyà.

8. Okkhittacakkhu antaraghare nisãdissàmãti sikkhà karaõãyà.

9. Na ukkhittakàya antaraghare gamissàmãti sikkhà karaõãyà.

10. Na ukkhittakàya antaraghare nisãdissàmãti sikkhà karaõãyà.

Parimaõóalavaggo pañhamo.[2]

11. Na ujjagghikàya antaraghare gamissàmãti sikkhà karaõãyà.

12. Na ujjagghikàya antaraghare nisãdissàmãti sikkhà karaõãyà.

13. Appasaddo antaraghare gamissàmãti sikkhà karaõãyà.

14. Appasaddo antaraghare nisãdissàmãti sikkhà karaõãyà.

15. Na kàyappacàlakaü antaraghare gamissàmãti sikkhà karaõãyà.

16. Na kàyappacàlakaü antaraghare nisãdissàmãti sikkhà karaõãyà.

17. Na bàhuppacàlakaü antaraghare gamissàmãti sikkhà karaõãyà.

18. Na bàhuppacàlakaü antaraghare nisãdissàmãti sikkhà karaõãyà.

19. Na sãsappacàlakaü antaraghare gamissàmãti sikkhà karaõãyà.

20. Na sãsappacàlakaü antaraghare nisãdissàmãti sikkhà karaõãyà.

Ujjagghikavaggo dutiyo. 

21. Na khambhakato antaraghare gamissàmãti sikkhà karaõãyà.

22. Na khambhakato antaraghare nisãdissàmãti sikkhà karaõãyà.

23. Na oguõñhito antaraghare gamissàmãti sikkhà karaõãyà.

24. Na oguõñhito antaraghare nisãdissàmãti sikkhà karaõãyà.

25. Na ukkuñikàya antaraghare gamissàmãti sikkhà karaõãyà.

26. Na pallatthikàya antaraghare nisãdissàmãti sikkhà karaõãyà.

27. Sakkaccaü piõóapàtaü pañiggahessàmãti sikkhà karaõãyà.

28. Pattasa¤¤ã piõóapàtaü pañiggahessàmãti sikkhà karaõãyà.

29. Samasåpakaü piõóapàtaü pañiggahessàmãti sikkhà karaõãyà.

30. Samatittikaü piõóapàtaü pañiggahessàmãti sikkhà karaõãyà.Khambhakatavaggo tatiyo. 

31. Sakkaccaü piõóapàtaü bhu¤jissàmãti sikkhà karaõãyà.

32. Pattasa¤¤ã piõóapàtaü bhu¤jissàmãti sikkhà karaõãyà.

33. Sapadànaü piõóapàtaü bhu¤jissàmãti sikkhà karaõãyà.

34. Samasåpakaü piõóapàtaü bhu¤jissàmãti sikkhà karaõãyà.

35. Na thåpakato[2] omadditvà piõóapàtaü bhu¤jissàmãti sikkhà karaõãyà.

36. Na såpaü và bya¤janaü và odanena pañicchàdessàmi bhiyyokamyataü upàdàyàti sikkhà karaõãyà.

37. Na såpaü và odanaü và agilàno attano atthàya vi¤¤àpetvà bhu¤jissàmãti sikkhà karaõãyà.

38. Na ujjhànasa¤¤ã paresaü pattaü olokessàmãti sikkhà karaõãyà.

39. Nàtimahantaü kabaëaü[6] karissàmãti sikkhà karaõãyà.

40. Parimaõóalaü àlopaü karissàmãti sikkhà karaõãyà.

Sakkaccavaggo catuttho. 

41. Na anàhañe kabaëe mukhadvàraü vivarissàmãti sikkhà karaõãyà.

42. Na bhu¤jamàno sabbaü hatthaü[7] mukhe pakkhipissàmãti sikkhà karaõãyà.

43. Na sakabaëena mukhena byàharissàmãti sikkhà karaõãyà.

44. Na piõóukkhepakaü bhu¤jissàmãti sikkhà karaõãyà.

45. Na kabaëàvacchedakaü bhu¤jissàmãti sikkhà karaõãyà.

46. Na avagaõóakàrakaü bhu¤jissàmãti sikkhà karaõãyà.

47. Na hatthaniddhunakaü[8] bhu¤jissàmãti sikkhà karaõãyà.

48. Na sitthàvakàrakaü bhu¤jissàmãti sikkhà karaõãyà.

49. Na jivhànicchàrakaü bhu¤jissàmãti sikkhà karaõãyà.

50. Na capucapukàrakaü bhu¤jissàmãti sikkhà karaõãyà.

Kabaëavaggo pa¤camo.

51. Na surusurukàrakaü bhu¤jissàmãti sikkhà karaõãyà.

52. Na hatthanillehakaü bhu¤jissàmãti sikkhà karaõãyà.

53. Na pattanillehakaü bhu¤jissàmãti sikkhà karaõãyà.

54. Na oññhanillehakaü bhu¤jissàmãti sikkhà karaõãyà.

55. Na sàmisena hatthena pànãyathàlakaü pañiggahessàmãti sikkhà karaõãyà.

56. Na sasitthakaü pattadhovanaü antaraghare chaóóhessàmãti[9] sikkhà karaõãyà.

57. Na chattapàõissa agilànassa dhammaü desissàmãti[10] sikkhà karaõãyà.

58. Na daõóapàõissa agilànassa dhammaü desissàmãti sikkhà karaõãyà.

59. Na satthapàõissa agilànassa dhammaü desissàmãti sikkhà karaõãyà.

60. Na àyudhapàõissa[11] agilànassa dhammaü desissàmãti sikkhà karaõãyà.Surusuruvaggo chaññho.

61. Na pàdukàråëhassa[12] agilànassa dhammaü desissàmãti sikkhà karaõãyà.

62. Na upàhanàråëhassa agilànassa dhammaü desissàmãti sikkhà karaõãyà.

63. Na yànagatassa agilànassa dhammaü desissàmãti sikkhà karaõãyà.

64. Na sayanagatassa agilànassa dhammaü desissàmãti sikkhà karaõãyà.

65. Na pallatthikàya nisinnassa agilànassa dhammaü desissàmãti sikkhà karaõãyà.

66. Na veñhitasãsassa[13] agilànassa dhammaü desissàmãti sikkhà karaõãyà.

67. Na oguõñhitasãsassa agilànassa dhammaü desissàmãti sikkhà karaõãyà.

68. Na chamàyaü nisãditvà àsane nisinnassa agilànassa dhammaü desissàmãti sikkhà karaõãyà.

69. Na nãce àsane nisãditvà ucce àsane nisinnassa agilànassa dhammaü desissàmãti sikkhà karaõãyà.

70. Na ñhito nisinnassa agilànassa dhammaü desissàmãti sikkhà karaõãyà.

71. Na pacchato gacchanto purato gacchantassa agilànassa dhammaü desissàmãti sikkhà karaõãyà.

72. Na uppathena gacchanto pathena gacchantassa agilànassa dhammaü desissàmãti sikkhà karaõãyà.

73. Na ñhito agilàno uccàraü và passàvaü và karissàmãti sikkhà karaõãyà.

74. Na harite agilàno uccàraü và passàvaü và kheëaü và karissàmãti sikkhà karaõãyà.

75. Na udake agilàno uccàraü và passàvaü và kheëaü và karissàmãti sikkhà karaõãyà.

Pàdukavaggo sattamo. 

Uddiññhà kho àyasmanto sekhiyà dhammà.

Tatthàyasmante pucchàmi, kaccittha parisuddhà?

Dutiyampi pucchàmi, kaccittha parisuddhà?

Tatiyampi pucchàmi, kaccittha parisuddhà?

Parisuddhetthàyasmanto, tasmà tuõhã, evametaü dhàrayàmi.

Sekhiyà dhammà niññhità.[14]

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    南傳上座部佛教 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()